promote sikit

Pages

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

30 November 2011

air mata dan ketentuanNya


Air mata adalah satu-satunya cara melepaskan beban. .
Mengalirnya air mata adalah cara untuk mengungkapkan kesedihan, 
ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagian 
dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya.. .
Apabila Allah mencintai hamba-Nya, maka Dia akan mengujinya
keranea senang dengan keluhan (air mata) nya
‎"Jika sesuatu itu milik kita, sesulit apa pun jalannya.. .
pasti akan menjadi milik kita, kerana memang ianya untuk kitea.. .
tetapi, jikea sesuatu itu bukan milik kitea, walaupun mudah jalannya.. .
walau bersusah payah kitea ingin mendapatkannya, tidak akan pernah jadi milik kitea. ..
kerana memang ianya bukan untuk kitea..."

28 November 2011

jika aku RINDU__

credit to incik gOoGLe


jika aku rindu kau tak pernah tahu
kerana rindu ini telah kubawa kelangit
moga diturunkan hujan disaat kitea bertemu nanti
pada rindu yang tak bernama
aku pernah memanggilnyea
C.I.N.T.A

Terima kasih untuk hari-hari yg indah
yg takkan kulupea
sesungguhnyea kaulah dugaan dann anugerah
yg sering menghiasi "langit malamku"(mimpi)
tetaplah seperti itu 
sementara aku masih ade aku ingin ucapkan 
TERIMA KASIH CINTA.. .:))

27 November 2011

aku ingin menjadi supaya kau____


aku ingin menjadi detik
yg berjalan bersamaMu
yang berdetak dengan nadiMu
aku mahu menjadi detik
yg terus berlari dalam waktuMu
ak ingin menjadi angin malam
yg suaranya menemani malam-malamMu
ak ingin menjadi detik
yg tidak pernah mati menyintaiMu

aku ingin menjadi puisi disaat kau ad disampingku
namun kau tiada
utk menemani aku meneruskan coretan hati
utk kuciptakan puisi semua yg tak beerti bagiMu
kerana sebenarnyea KAUlah inspirasi.. .
kau tak pernah tahu dan ambil tahu hatiKu... . :(

25 November 2011

jika ini sebuah kisah

pena dan kertas by incik gOogLe

jika harus kusematkan sebuah nama
ap harus ku  namakan kisah ini??
aku kehabisan kata
segalanya tentangMU
hampir semuanya telah kutulis
lalu kuibratkan ap diriMU??
kaulah pena dan akulah kertasnyea
dan aku tahu kau tahu itu

dan kali ini aku menulis lagi
tulisan yang akan menjadi kenangan
diisi oleh sebuah nama
mungkin kata,mungkin juga tiada
kurakam untaian rindu tentang rasea sebuku hati
ku luahikan resaah hati  dlm serangkap puisi
ku himpum kenangan menghiasi alam cinta
kutulis bicra syahduMU disetiap sudut hati dan fikiranku
dalam lenggok.. .

ku pegang bayangMu ditabir sekeping potret bisu
kuintai jasadMu mendodoi mata rindu
lalu kutanam sepohon harapan dilaman hatiku
sepohon harapan tunggak sebuah cinta ku padaMu
kumengharap menjadi nyata mimpi kasih ini.. .

tidak mudah memang tidak mudah
utk memahami dunia yang sulit
tak mudah untuk melupakan
segala pedih yg tertoreh lalu
biar kukatakan ini
"ak memahami dan aku mngerti dan aku.......
MEMAAFKAN  meskipun menahan tangis dan berdoa
sehingga gerimis kekuatan kembali dalam diriku.. .

24 November 2011

c0retan hati 10 (nilainyea sebuah rindu padaku)

by incik gOogL:e

betapa bernilanyea harga sebuah rindu 
ketika mata harus mngalirkan air
dihati pintu hati rasa debar sering dtg mengetuk
ku sulamkan doa agar setiap saat dan waktu
sentiasa datang pada ku untuk aku terus mengingatmu
ku harap masih ada udara untuk ku hirup
agar sejauh mana kau hilang dan menyakiti aku
aku masih dapat bernafas dan terus "melihat" wajah dan senyum manis mu itu
walaupun hanya dibayang akal.. .
namun itu masih ku teruskan jalan yg penuh "liku" ini
bukn utk ku buktikan aku bukanlah wanita yg takut untuk jatuh cinta
namun hati ku masih setia menunggu mu 
aku masih begini dan seperti  dulu.. .
teruskan hari menikmati sepi,masih menyulam sunyi tanpa undanganMu.. .

23 November 2011

c0retan hati 9 (tika ini)



Tika dan wktu ini alam seakan mmbisu
Seakan tahu perih yg brsmbnyi di klbu
Tika dan waktu ini detik seakan mmburu
Brsama cengkaman rndu
Nmun kbisuan mmbelenggu
Tika dn wktu ini hati meratap tangis
Minta didakap erat namun xupaya menyergah
Tika dan waktu ini soalan dmi soalan menghujan 
apkah erti ksetiaan  dimanea ttik penyatuan
tika dan wktu ini apkah tidal g ungkapan kata
mmecah kbuntuan agr cinta mnemu sinarnya
tika dan waktu ini hanya takdir jadi taruhan
dua hasrat tergapai maksud agr bermula indhnya hari
tika dan waktu ini kupanjantkan pada ilahi
agar ketabahan mnjadi nadi untuk menempuh hari2 penuh msteri

20 November 2011

coretan hati 8 (andai memang kitea...)

Setiap hari, kita melalui peredaran masa siang dan malam.. .
Kadang-kala itu, kita juga lihat bagaimana langit yang pada awalnya cerah, 
biru dan bersih tiba-tiba menjadi gelap bersama tiupan angin yang kencang.. .
Ianya samalah seperti kehidupan kita... Adakalanye tenang
setenang-tenangnya dan adakalanya berombak kuat porak peranda.. .

Wahai sahabatku yang menderita kerana cinta, usahlah ditangisi kekasihmu yang telah pergi, hayunlah langkahmu ke mana sahaja yang kamu ingini demi mengubati hatimu yang luka, moga-moga kamu akan bertemu seseorang yang dapat mengisi hatimu, kelak pasti terubat jua dan hidupmu kembali ceria..

Andai kita memang dijodohkan ..
Apa pun halangannya kita pasti akan disatukan dalam pernikahan ....
Namun andai memang kita tidak dijodohkan apa pun usaha pastikan tiada hasilnya..

Ya Allah ,
Ajarkan aku mencintai dengan sederhana..
Ajarkan aku agar lebih pandai memendam cinta..
Ajarkan aku untuk lebih mencintai-Mu dan kekasih-Mu
Ya Allah, jagalah aku dari dosa dunia..
Jagalah dia dari dosa cinta..
Aku mencintainya kerana- Mu
Aku pun akan rela melepaskannya apabila Engkau kehendaki..

15 November 2011

Last day L.I @ unimap

pjam celik pjam celik jea dah 6 bulan hunny kat sni.. .(dlam hati seronok tak terkatea la) mna tak nyea dah settle
tah la dugaan yg keberapea untuk dpatkan diploma.. .
mcm2 rsea ade seronok,bosan, n kdg2 tu xdea prsaan lngsung.. .
pelik2 lah hunny nih.. .
by da way hunny nak ucpkan tima ksih bebanyak la dgn smua staff UniMAP
kat ulu pauh ni.. .even ktaorg pektikal sni xdea dpat elaun tpi
ckup la ilmu yg hunny dpat kat sni.. .result pon memuaskan lah. ..

tp dlam seronok nak abis nih sdeyh jgak pon ade.. .
bkan ape sdeyh la dah lma dok rmah.. .tup2 dah kna masuk lajar balik.. .
saat memerah otak akan kmbali.. .klau kat sni ok jea buat kjea xpyah nak fkir mcm nak jwab exam.. .
ni lah klebihan.. .tp blea dfikirkan balik xnak pulak kjea nak stay belajar jea
(mcm2 la,,kjap itu kjap ini kang kne cepuk kang)
bnyak gilea masea tluang seap boleyh updte blog hari2.. .
slain mengelamun n mensyuarat mukea buku gitu.. .kihkihkih

sdikit kenangan kat sni mari lea tngok skit.. .

cik hunny with cik cT

terserlah kegedikkan disite.. .(gambar tetap ade ok)

 cik hunny with mat anip n nadirah

ni pulak kak fairus n kak ton.. .depa nih dri UTHM
best knal dyaorg siyes tp steady

ni cik hunny with BULU @ shahril suami kak baini @ tukang ICT

dijendela with sha yg ngek2( sha jgn marah okeyh)

bilea mukea bertemu camerea :))

sha from klej komuniti (dyaorg nih xabs lg) sha bye2 :))

during rayea.. .ct,kak jue,sha,nad and also kak yus

pose sat noo kat meja kak munir.. .=)




time g cek kompleks sukan (tah ape la yg zam lara buat smpai si syed muncung mlut2)

withh cik CT saje dt mnyemak kat sbelah

14 November 2011

andai aku.. .

aku....
hanya seekor rama2 yang singgah ditaman hatimu..
mengindahkan lagi warna bunga2mu..
menceriakan sesiapa yang melihat aku bersamamu..
namun..tak siapa yang mengerti betapa penatnya aku berterbangan..
tak siapa yang tahu bila masanya aku akan pergi..
seperti misterinya hadirku ke taman hatimu dulu..


11 November 2011

andaiitutakdirNya

bila waktu itu berhenti
seluruh hidupku akan terhenti
namun andai aku mula berhenti
waktu itu tidak menanti
ku mencari suatu erti
erti yang sukar ku fahami
ku mencari diri ini
yang semakin hilang dalam diri
siapa yang menyapa
siapa yang di sapa
kenapa dia ada dalam lena
namun pergi dalam jaga
perit hati menanggung
berat beban di pikul
dia ada dalam tiada
dia hilang dalam terang
sedang aku mencari
dia muncul ketika ku asa
memberi secebis cahaya
dalam indah cerita
namun kini kau pergi lagi
kau pergi jauh dri hati aku ini
tergamak kau 
membiarkan hati ini sepi dan menati kau.. .
disaat kau menyakiti aku
hanya disebabkan alam maya ini
aku seakan gilea kau tahu
aku gilea mengenankan kau!!
kau!! yang aku sayang 
salah sangat kah aku 
hanya keranan alam maya ini kau buang aku??
tahniah la atas kelakuan kau itu.. .
sejauh mana kau pergi 
dan cuba menyakiti aku
aku nak kau tahu
sekali perasaan aku untuk kau 
selamanya tetap kau 
yang memiliki sayang ku ini
akan aku simpan rasa ini.. .
setiap hari2 yang berlalu
walaupun kau menemui pengganti aku
aku nak kau tahu aku setia menuggu kau
insan terakhir yang aku sayang
xkan pernah wujud rasea kesal dan jemu
hanya untuk aku menuggu kasih kau
tak pernah sedalam ini rsea hati 
yang pernah ade dlam dri aku
semua ini terjdi bilea aku mengenali kau
kasih yang ade ini 
memang seiklas kasih aku terhadap keluargaku
namun segalanya akan aku terima
walaupun sepahit hempedu seandainya 
suatu hari detik dan saatnya
telah ternyata kau bukan untuk aku.. .
saat itu perlulah seluruh jasad aku menrima kenyataan 
yang kau hanya sebagai satu insan yang hanya singgah 
dalam hati aku untuk memberi sedikit sinar dihati 
walaupun hanya sekejap.. .






11/11/11~@at 11.11a.m harapan cik hunny untuk mr.TiGger



10 November 2011

Rahsia Tahi Lalat


1-Bibir atas kanan= Banyak rezeki, pandai
2-Bibir atas kiri = Ramai kawan, baik hati
3-Bibir bawah kanan= Disegani orang, ramai yang suka
4-Bibir bawah kiri = Pandai bicara, tak mudah kalah
5-Leher kanan = Cerdas, jujur, berani menderita
6-Leher kiri = Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahua
7-Leher di tengah= Tercapai cita-cita
8-Biji mata kanan = Suka serong dan pembohong
9-Biji mata kiri = Pembohong tetapi baik hati
10-Hujung mata kanan= Baik hati, sopan santun, cerdas
11-Hujung mata kiri= Baik budi, murah rezeki
12-Punggung kanan= Agak mengalami kesulitan
13-Punggung kiri = Malas dan suka duduk
14-Betis kanan= Suka berhibur, boros
15-Betis kiri= Rajin, tidak suka menganggur
16-Lutut kanan= Bersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha
17-Lutut kiri= Kurang kuat berusaha
18-Kepala sebelah kanan = Terkabul cita-cita
19-Kepala sebelah kiri= Sering menemui kesusahan
20-Kepala sebelah belakang= Jujur, sabar dan tekun
21-Kening kanan = Cerdas dan cekap
22-Kening kiri= Cerdas dan sopan santun
23-Tengah kening= Keras hati dan berani segala hal
24-Hujung mulut kanan= Kecil rezeki, tak mudah kalah
25-Hujung mulut kiri= Suka berpoya-poya
26-Ketiak kanan= Dapat menyimpan rahsia
27-Ketiak kiri= Jujur, banyak yang cinta
28-Pergelangan kaki kanan= Suka keluar rumah
29-Pergelangan kaki kiri= Kehendak kuat
30-Batang hidung= Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
31-Pada hidung= Banyak rezeki
32-Dagu bawah kanan= Jujur dan baik hati
33-Dagu bawah kiri= Bijaksana, dan berbudi luhur
34-Kemaluan kanan atau kiri= Baik, suka senggama
35-Tumit kanan= Jujur dan banyak kawan
36-Tumit kiri= Baik budi
37-Alis kanan= Suka menolong dan baik hati
38-Alis kiri= Ramai yang suka
39-Pangkal peha kanan= Kemahuan kuat
40-Pangkal peha kiri= Suka kerja apa pun
41-Telapak kaki kanan= Tak mudah mengeluh
42-Jari kaki kanan= Suka menolong
43-Jari kaki kiri= Berbudi, suka berbuat baik
44-Bahu kanan= Cermat dlm mbuat keputusan, byk tanggungan
45-Bahu kiri= Suka kerja keras, banyak tanggungjawab
46-Buah dada kanan= Baik hati, pendiam, simpan rahsia
47-Buah dada kiri= Ramai kawan, setia pada pasangan
48-Lengan kanan= Setia dan taat pada atasan
49-Lengan kiri= Menepati janji dan rajin
50-Pipi kanan= Ramai teman
51-Tengah-tengah pipi kanan= Ramai yang suka
52-Tengah-tengah pipi kiri= Ramai teman
53-Ubun-ubun= Kurang jujur
54-Pusat= Cerdas, tangkas, tekun
55-Pusat bahagian kanan= Sejahtera dalam hidup
56-Pusat bahagian kiri= Beroleh kemuliaan
57-Pinggang kanan= Sayang pada pasangan hidup
58-Pinggang kiri= Disayang pasangan hidup
59-Dada kanan= Dapat mengatasi masalah
60-Dada kiri= Berani, jujur dan sabar
61-Telapak kaki kanan= Tidak mudah mengeluh
62-Telapak kaki kiri= Baik budi pekertinya
63-Siku tangan kanan= Kuat ingin memiliki kejayaan
64-Siku tangan kiri= Baik hati, suka menolong
65-Jari tangan kanan= Serba beroleh keuntungan
66-Jari tangan kiri= Serba baik bekerja
67-Jari telapak tangan kanan= Banyak rezeki tetapi boros
68-Jari telapak tangan kiri= Banyak rezeki dan cermat
69-Pergelangan tangan kanan= Boros, suka bersukaria
70-Pergelangan tangan kiri= Dapat berpangkat
71-Perut bawah kanan= Banyak rezeki, suka memberi maaf
72-Perut bawah kiri= Baik hati, tenang hidupnya
73-Sudut mata kanan dalam= Disayang suami atau isteri
74-Sudut mata kiri dalam= Tidak mudah dilupakan pasangan
75-Sudut mata kanan luar= Baik budi, ramai yang cinta
76-Pelipis kiri= Murah rezeki, dapat jadi kaya
77-Pelipis kanan= Serba berhasil dalam usaha
78-Kelopak mata kanan atas= Baik hati, ramah, berjaya
79-Kelopak mata kiri atas= Baik budi, ramai yang suka
80-Kelopak mata kanan bawah= Agak malas
81-Kelopak mata kiri bawah= Agak bodoh, kurang bijaksana

09 November 2011

coretan hati 7 (kisah hati dulu dan kini)

hati
menyimpan seribu satu rahsia
hati
menyimpan kisah satu jiwa
hati
terukir diatasnya nama seorang insan
insan yang sangat istimewa
insan yang membawa sejuta keindahan kepada pemiliknya
insan yang sangat indah kata-katanya
puisinya
nurkilannya

hati
pabila ia menyayangi
teramat sukar untuk ia membiarkan insan itu pergi
walau hanya dari kejauhan
ia rela menatap agar terubat rindu yang sarat
tatkala senja melabuhkan tirainya
hati mula mengukir rindu
pena dan aksara mula bersatu
mengukir sebuah kisah cinta baru
bukan mudah mengubati hati
lukanya parah berdarah
kerana insan itu milik insan lain
tapi apakan daya
kisah hati terus menjadi rahsia
menyimpan seribu satu kisah duka si pemiliknya
walau hati terlalu menyayangi
ia terpaksa merelakan
seorng insan itu pergi.. .

pasrah
walau hati bagai di tusuk sembilu
pedihnya tidak tidak tertanggung
kisah hati
mencatat pelbagai cerita cinta
cinta yang tidak kesampaian
cinta yang teguh namun terpaksa dibiarkan
itulah kisah hati .. .
hati ini yg sellalu menelan kepahitan daripada setiap pertemuan.. .


02 November 2011

wordless wednesday :)

by incik gOogLe
Seriously i dont want to put an end into our friendship. iloveyou, iloveus and imissus. Take care, till we meet again. 
segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya