promote sikit

Pages

selamat datang ke BlOg ~andai itu takdirNya~ tq k

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

20 November 2011

coretan hati 8 (andai memang kitea...)

Setiap hari, kita melalui peredaran masa siang dan malam.. .
Kadang-kala itu, kita juga lihat bagaimana langit yang pada awalnya cerah, 
biru dan bersih tiba-tiba menjadi gelap bersama tiupan angin yang kencang.. .
Ianya samalah seperti kehidupan kita... Adakalanye tenang
setenang-tenangnya dan adakalanya berombak kuat porak peranda.. .

Wahai sahabatku yang menderita kerana cinta, usahlah ditangisi kekasihmu yang telah pergi, hayunlah langkahmu ke mana sahaja yang kamu ingini demi mengubati hatimu yang luka, moga-moga kamu akan bertemu seseorang yang dapat mengisi hatimu, kelak pasti terubat jua dan hidupmu kembali ceria..

Andai kita memang dijodohkan ..
Apa pun halangannya kita pasti akan disatukan dalam pernikahan ....
Namun andai memang kita tidak dijodohkan apa pun usaha pastikan tiada hasilnya..

Ya Allah ,
Ajarkan aku mencintai dengan sederhana..
Ajarkan aku agar lebih pandai memendam cinta..
Ajarkan aku untuk lebih mencintai-Mu dan kekasih-Mu
Ya Allah, jagalah aku dari dosa dunia..
Jagalah dia dari dosa cinta..
Aku mencintainya kerana- Mu
Aku pun akan rela melepaskannya apabila Engkau kehendaki..

No comments:

Post a Comment

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry cik hUnny ! Like Kalau Suka n komen lah kalau ade yang nak katea ! ♥

segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya