promote sikit

Pages

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

28 February 2011

bangga MENjadi WANITA!!!!

Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda , " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."
Wanita sebenarnya banyak keistimewaannya....janganlah rendah diri dek kerana anda wanita,kerana Allah jadikan wanita dengan pelbagai keistimewaan:

1. Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda , " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.

3. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah .Dan orang yang takutkan Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah SAW) di dalam syurga.

5. Barangsiapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalan bersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

6. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

7. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta sikap bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

8. Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu.

9. Daripada Aisyah r.a." Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutuplah pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat pada suaminya, maka semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga solat dan puasanya.

12. Aisyah r.a berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita?" Jawab Rasulullah SAW "Suaminya." " Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah SAW, "Ibunya."

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta kepada suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam syurga terlebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya,maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.
 ~wanita sebagai penghias dunia yg mampu mmbuatkan semua terkesima bila mengenalinya~

27 February 2011

a.i.r m.a.t.a

Adalah ketika kamu menitikkan air mata
dan masih peduli terhadapnya..
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu masih
menunggunya dengan setia..
Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain
dan kamu masih bisa tersenyum sembari berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’


Apabila cinta tidak berhasil
…Bebaskan dirimu…
Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya
dan terbang ke alam bebas lagi..
Ingatlah…bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
tapi..ketika cinta itu mati..kamu tidak perlu mati bersamanya


Orang terkuat BUKAN mereka yang selalu menang..
MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh..
(Kahlil Gibran)

bgaimna BERSAHABAT keranaNya

Bagaimana bersahabat kerana Allah?

Seorang sahabat yang bersahabat keranaNya seharusnya mempunyai 12 ciri di bawah:

1. Jika engkau berbakti kepadanya, ia akan melindungimu.

2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu.

3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya, ia akan membantumu.

4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik.

5. Jika ia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargainya atau menyebut kebaikanmu.

6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik padamu, ia akan menutupnya.

7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya.

8.Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu.

9.Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu(membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahanmu itu).

10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu.

11.Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu.

12.Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga persahabatan kamu.

Sesungguhnya Rasulullah pernah bersabda: :”sesiapa yang Allah ingin kurniakan kebaikan padanya, nescaya Allah mengurniakannya seorang teman setia yang salih, jika sekiranya ia terlupa(lalai) ia menolong memberi peringatan dan apabila temannya itu memperingatkannya ia akan menolongnya”

Mudah-mudahan kita adalah golongan yang bersahabat keranaNya….amin…


26 February 2011

menCANTIKKAN bdan


MARI2 KITEA LAKUKAN BERSAMA
DENGAN DIIRINGI LAGU ENJIT2 SEMUT.. .

i) mule2 gerakkan bdan kiri kekanan
buat mcm org xdea akal(xpyah nak mlu xdea sape tau)


ii) buat gaya sinchan yg agak tidak senonoh ini.. .kerana gaya ini mmpu mmbuatkan
tangan mnjdi seksi!!(cubea tngok seksi x tangan U)


iii) angkat tgan dan gsokkan mtea anda.. .krana mmliki bdan yg menarik juga perlu
memiliki mta yg cantik(sbb mta yg mlihat) x ke gitu??


iv) cubea anda gerakkan bdan dengan selembut mungkin kiri ke kanan.. .(ia dpat mmbantu anda mnjadi USOP watak ctea kak limah lmbut gitu) tp ney mlmbutkan bdan bkan tangan yea...



v) akhir sekali.. .pusing2 kan tangan anda dan tunjuk kelangit.. .
alal2 action kamen.. .ha mcm 2 bru lah tau bdan dah cantik or x,.,, ,klu angkat tgan tp still xcantik gak
try smulea.. .OKEYH!!!!

that ALL hehheheeh.. .just merepek.. .
hati kpla tngah melayang sbenarnyea neyh.. .





25 February 2011

ngok-ngek yg meMERIAHkan class .


mereke2 yg selalu buatkan clsa jd meriah.. .
korng mmg best,, ,dah ampir 4 sem ktea smua.. .
pape pon ney description yg aku nak ckap tentang korng2.. .
(if ade yg xknea sorry ea)



FARID@faridah,,.,=)
um dyea ney klu pkarea yg butakan aku ingat dyea
adalah BONTOT.. .hahahah
aku pon hairan ape la yg dyea sukea sngat dgn BONTOT,, ,
tp dyea neyh kdg2 bdak2 ade gelar dyea jambu.. .huhuh
xpea skrgnyea ade jambu gak lam clas.. .
farid.. .~peace
1 g dyea neyh sukea sngat dgn BONTOT sinchan



RAFFIZ
dyea ney asal ganu,, ,bndea yg buatkan aku ingat dyea bilea
dyea sllu buat ayat touchng yg
bukan touchng.. .satu g sbb en.azim ske pnggil dyea gg besi dlu,tp skrg gg dyea dah cantikk
dlam clas dyea sllu dgn acap dah mcm 'couple'
merpati x sejoli
hahahah.. .xcayea tngok gambar neyh.. .(raffiz just 4 fun)


FARHAN@MAT
neyh farhan yg ntah la aku pon xtau nak descrip camnea.. .
dlu dyea sukea kacau nad,ktenyea nad mcm cikgu dyea dulu.. .
hahahah.. .(farhan jangan seret kpalea dekat jalan k)huhuhu
org klantan dyea neyh,,skrg dyea dgn iqram jd bsnssman 
"bsnss NASI LEMAK"
truskan ok,, ,



AZIM@TOK
ha ney sorng bdak clas asal labis jhor,dyea neyh mmg susah nak jmpea lam clas 
bndea yg buat aku ingat dyea bilea dye neyh xpnah berpisah dgn beg yg
dyea galas,ntah ape lah ade lam beg dyea 2..azim2 berubah la ko,dtg la clsa sllu jgn 
monteng aje.. .(bwak2 la tinggalkan beg jgn asyik mnggals jea)




ACAP@ASYRAF
ha ney la acap yg aku ckap 'scandal" dgn rffiz td.. ,
acap yg montel n comel.. .bndea yg buat aku ingat dyea bilea dyea nak sebut pkataan yg ade
huruf R.. .bilea bdak lain dngar mmg abis la dyea kene ketawea,, ,
xpea acap 2 la yg buatkan kteorg semua ingatkan ko.. .
tugas dyea time bc adelah jd kerani en.azim.. .


IQRAM@TABLA
neyh ha,, ,psangan farhan bilea mnjual nasi lemak.. .
nsib mkea xmcm nsi lemak,tp mcm tok wan.. .heheh
asal org phang,bndea yg btkan aku ingat dyea blea mukea dyea mulea jd mcm "ulat bulu'
xbleyh blah,sllunyea mnjdi bilea dyea bckap dgn datin@tiqa..
ce tengok gambar  2 ha ade la mukea gedik dyea.. 
dyea neyh bilea x brckap xpea tp bilea dyea dah mulea bckap mak aih smua knea,
dyea neyh xpnah nak ikot sahsiah rupe dri sllu jea knea tegor
dgn cik huda(bilea nak kemas2 iqram??) mkea ade rupea.. .



SANI@HUSAINI
sani dyea neyh org klantan gak.mjorti lam clas org pntai tmur,, ,dyea neyh kdg2 mcm ckgu yg sukea bersyarah,, ,nsihat org mmg kjea dyea.. .kdg2 aku pon penat mndgar.. .xpea dngar jea nsihat kwan2.. .
bndea yg aku btkan aku ingat blea dyea dlam clas en haiqal jea sukea sngat dyea dduk blkang,, ,
ape lah yg ade kat blakang aku pon xtau stu g bilea dyea sllu dgn cuda,mcm akak n adik lak.. .




NAZMI
ni nazmi yg pendek,dyea neyh org kedah,ckap bnyak gak,tp dyea neyh aku rsea mmg xleyh
nak bwak gurau la kdg2.. .heheheh(btol x nazmi))
dyea neyh blom ade g bndea yg btkan aku ingat dyea,, ,
tp aku ingat bilea dyea pkai belt terbalik..(tp dyea ckp fsyen nak cover la 2)




ALIF@ALIFAH
hahahha.. .alip yg knonnyea nak ade nur.. .
dyea neyh nmpak jea dyam tp bilea ckap nak ckap pndai jea.. .tone dyea ckap smea jea xdea
tone tinggi or rendah.. .xtau bilea dyea mrah n blea dyea ok.. .
bndea yg bt aku ingat dyea bilea dyea sllu knea mrah dgn iema.. .(pdan mkea alip)
pastu dyea neyh sukea mlayan klu org nak mrapu.. .alip(bale-bale dah xnak okeyh)
~peace




MO
ney sorng g yg susah nak jmpea lam cls.. .
mukea mlas dtg clas.. .tp skrg dyea dah insaf dah.. .(bgus mo)
bndea yg buat aku ingat dyea bilea dri mlut dyea sllu kuar pkataan TAHI
mo2 tahi.. .hahahaha.. .dyea ney kdg2 sukea prasaan dyea hot gak,, ,nak ngorat awek jea kjea.. .
mo~peace



hurm ney smua sbhagian jea ngok ngek yg selalu buat clas meriah,, ,ade lg yg lain
tp xdea ar gambar dyeaorg.. .xpea pape pon K.A.W.A.N korng smua best 
.. .

WE HAVE BEEN
 FRIEND TOGETHER
IN SUNSHINE
AND IN SHADE

24 February 2011

A.I.S

" Zat di dalam ais tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia" 

Fakta Kelebihan
Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan..

~Air Sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa. 
 ~Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga         kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang. 
~Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan. 
 ~ Benarkan anak anda mengunyah ais kerana ini akan menguatkan giginya dan benarkan anak anda memakan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuknya hilang dalam masa beberapa jam kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total. 
~ Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi sawan. 
~Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang ingatan seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar. 


Petikan dari buku panduan dan aplikasi Seri Wajah (Aromatherapy Vibration) 

L.I.F.E

CELARU N SALAH
aku yg selalu.. .


FLY...

terawang-awang mencari arah.. .
WHAT CAN... .


akhirnyea.. .ape akan jadi??




WHICH ONE

kegembiraan atau kedukaan??


IT IS NOT THE YEARS IN YOUR LIFE
BUT
THE LIFE IS 
YOUR YEARS THAT COUNT..

FRENS.. .

kwan.. .
mcm2 yg aku knal.. .
smkin lmea smkin bnyak ragam.. .
tp kawan la yg mmbuatkan aku senyum,menangis dan mcm2 lagi.. .


ni mmbe2 aku lam clas




i)mira.. .
sukea sngat senyum.. .
ntah ape la yg dyea sukea kan sngat,, ,
tp dyea ney sensitif,ingat g blea acap tggi suare mnangis dyea.. .hehheheh
myra2..


 ii) fahimah.. .budak pompuan yg tinggi.mte dyea bulat..huhuhuhu
dyea neyh kdg2 xtntu gak angin,,(eheheheheh)
tp ko tetap kwan aku,kteorg ade gak trasea hati tp 2 la
adat blea bkawan,nak trima or x jea.. .kan3??


iii)afiqah@apiey
dyea  ney pon smea gak mcm iema,angin xmnntu gak,,
tp ok best kwan.. .skrgnyea ade gak yg btkan mood brubah.. .
hahahahah.. .tp bilea kjea sape xbuat mmg knea fire ar kan dgn dyea neyhh..(apy peace)
=)
iv) tiqa@ datin..
ha ney pon sme gak angin dyea mngejut dtg.. .
hahahah.. .sonok kwan bub kdg2 bleyh d ajak bt kjea gilea,, ,
tp aku tertnyea knape ea bdak2 pnggil dyea datin??
=).. .
v) cuda@ kak syuk
cuda??bilea sebut jea msti tbyang prngai gelabah dyea.. .
heheheheh
dyea ney d kirea senior la dlam clas aku.. .
best kwan dgn dyea,kdg2 bleyh mnshatkan if ade yg xknea tp kdg2 dyea pon trur serta 
gilea bsamea.. .=)


um ala.. .sorng g mmbe clas aku xdea gambar lak dyea neyh.. .
tp yg sorng neyh klu xknal msti org ktea dyea pndiam..
tp dyea neyh bilea dgn cuda ha mmg bsing ar blik.. .
nma dyea nadirah@nad


kwan2 tenks tau sbb kwan dgn aku,, ,
sorry if korng smua ade trasea dgn aku.. .
aku pon kdg2 emosi lbeyh.. hehheheeh


anyway F.R.I.E.N.D are always needed in this world
"have frens not for the sake of receiving,
but of giving"

20 February 2011

DIA sentiasa b'samea kitea

mencari, mengharap pdea ssuatu yg memang 
tahu takkan dpar pada hakikatnyea ...


bilea smakin lamea kitea mnggu n mgharap 
smua itu akan semakin pergi jauh dari kitea.. .
kerana pada hakikatnyea satu pengharapan adalah titik 
permulaan bagi suatu pemergian.. .


jaga d tangisi atas setiap pemergian 
kerana setiap tangisa tg terhasil 
adlah satu peyesala d atas takdirNya kepadea kitea.. .
redhailah atas apea sajea yg mmg sudah tertulis dlam hakikat hidup
kitea sbagai seorng manusia yg 
tidak perah sempurna da cukup degan ape yg
telah kitea miliki.. .


berserah dan berdoa atas ape sajea 
yg telah tertulis di 'buku hidup' kitea 
adalah perkara yg terbaik 
bagi tidak melawa takdirNyea.. .


andai semua yg terjadi itu meyakitka 
kuatkanlah semangat,kerana  di setiap ujianNyea 
pasti ada keseaganNyea.. .
jadilah seorng insan yg kuat dan tabah
dlam mngharungi dugaanNyea
kerana seorng insa yg memiliki iman 
dia xkan perah merasea kekosongan
d dlam jiwea  n hatinyea kerana dia mngetahui 
bahawea ada yg sentiasea  menemani kitea 
di saat suka dan duka.. .
(cuma kita sajea yg x myedarNyea)


pengakhiranyea: sentisa mnntikan samadea kegembiraan
ataupun  kedukaan 
namun ape yg bakal berlaku 
janagn sesekali kitea wujudkan rasea 
menyesal dan putus asea atas pengakhiran 
yg akan kitea ketahui.. .


kerana apapun terjadi pasti akn menemui kemuncaknyea yg
aka membuat seorg itu menjadi kuat n tabah..

15 February 2011

kwn MCM spender

hah!! 
'bale-bale'.. .mmg btol lah.. .skrng kwn mcm spender.. .mle2 jea smua ok,lma2 dah xbleyh pkai.. .
dpan pijak semut xmati.. .blakang mak aih...mcm setan!!(setan pon xmcm kaulah)




dlu susah mcm ape mukea ko,nak smpati dri org la knonnyea tuh!!
g mmpos la kau,dsar xreti bsyukur,klu aku nak ckap nak sngat aku ckap
NYESAL AKU KENAL ORG MACAM KAU LAH!!!!!


klu stakat baik dpan blakang mlut cam haprak ko g mmpos la,ko nak senang kea,ko nak gilew kea,lantak ko
lah whai perempuan!!




1 lagi yg aku pling xbleyh nak bkirea lg dgn kau blea smtnhg 2 bt aku lngsung xbleyh timea.. .
aku ingat ko kawan aku tp sbliknyea kaulah LAWAN aku.. .
mmg ptoT dri dlu aku xpcayea pompuan even aku ney pompuan.. .


mmg ADE seorang pompuan kat dunia neyh la kan yg.. .
i) sukea menagih smpati org
ii)sukea sngat mnjdi talam 2 mukea
iii)susah nak fham situasi org,nak ikot kpalea jea
iv)xdea rsea bsalah lngsung bilea dah sakitkan hati org,lagi nak bangga adea lah.. .
v)sukea sngat perasan diri tuh CUN pdahal kucing kurap lagi cantik lah whai PEREMPUAN!!!

segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya