promote sikit

Pages

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

29 December 2011

azam mengingatkan cik hunny dgn "AZAM"




lagi bapea ari dah nak msokk taon 2012,, ,
 blea dah nak taon bru ni msti rmai yg terfkir akan azam kan??
tapi antara korng smua ni msti ade lg yg azam lepas still x tercapai kan??
mcm cik hunny gak la azam taon lpas ade lagi yg x tercapai.. .
ape pon azam  yg lpas tetap cik hunny pegang, tp tahun ni btambah lagi la azam yg perlu cik hunny laksanakan.. .tp cik hunny bkn nak ckap psal azam taon bru sbb azam cikk hunny  yg lpas pon still xtercapai lg.. .

sbenarnyea cik hunny bkn nak katea lebeyh tapi bilea terpaparnye perkataan azam ni buatkan
cik hunny terigat kan lectre cik hunny yg nmanyea ade AZAM jgak skit, plin tak bleyh cik hunny lpea blea clas dye,dye pnyea carea ckap mmg smua tertarik nka ikiut balik,, ,paling tak ley lpea sem last ni blea dye ajarkan cik hunny environment... .mcm2 pkataan yg dye sbut buat kteorg stu hall ingat,, ,
expecially mmbe cik hunnny si wanie n Eyja.. .dyeorg ni  mmg kki ktawea n  bahan org.. .
heheheheh,, ,anyway dyeorg ni lah yg aade smea cik hunny spnjang sem ni, ..

paling cik hunny xleyh nak lupekan la bilea clas cik azam bdak laki kan pling nakal dyeorg ni spatah lec ckap spuluh patah dyeorg balas,, ,si lec hunny ni jnis xleyh d bwea gurau sngat dye jea bleyh gurau dgn stdnt.. .
ade la soalan si lecni tanyea "what is mean deaf?" si bdak ni jwablah "PEKAK"!! hahahah
dah smua kne mrah.. .(sbenarnyea dye nak touching dgn bdak smua ni sbb dye mmg ade msalah dgn pndngarn skit) tp xley la nak slahkan bdak2 ni dah mmg soalan dye yg tnyea mcm tu.. .

hahhaha.. .ni slah stu ctea yg cik hunny nak ketawea blea dngar pkataan AZAM.. .

p/s: lec cik hunny bcerite je eyh.. .hheheheh peace~~~

26 December 2011

jenakea pagi isnin :)

dsbbkn sempena krismas ni yg bdak2 sllu tggu SANTA kononnyea la kan.. .cik hunny stu dialog jenaka skit antra murid dgn guru.. .klau hunny jd guru bm mmg geram la rsea.. .hahhaha.. .

cbea korng bcea n byangkan stuasi ney.. .
Cikgu : Baik anak-anak murid.... pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan. Fairuz, macam mana bunyi ayam berkokok?
Fairuz : Kok kokk kokkkkk!!!!!
Cikgu : Bagus Fairuz... Amy, buat bunyi kucing pula..
Amy : Meowwww( nada mengadea)
Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya.... Udin, buaya bagaimana pula bunyinya?
Udin : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer...? Abang temankan ya...
Cikgu : Bunyi buaya apa tu???
Udin : Buaya darat cikgu!



24 December 2011

roti jalea cik hUnNy


Bahan-bahan ( 6 org )
Adunan Roti Jala
4 cawan tepung gandum
4 cawan air suam yang dibancuh dgn sedikit garam
2 biji telur
1/2 cawan santan pekat

Kari Ayam
daging ayam dipotong kecil2.
3 biji kentang di potong dadu
2 ulas bawang merah dan seulas bawang putih serta seinci halia di kisar halus
serbuk kari dan garam secukup rasa
santan pekat setengah cawan
2 cawan air.

Cara-cara
Roti Jala 
~dalam sebuah bekas masukkan tepung, air dan telur. kacau sehingga sangat sebati.(cik hunny msokkan dlm blender jea smua ni takut nnt beketul klau kcau biasa)
~setelah sebati masukkan santan dan sedikit perwarna (kuning telur) kacau lagi dan boleh la ditebarkan/dijalakan di atas pan atau kuali leper
~lipat atau gulung mengikut citarasa masing2.

Kari Ayam

~bawang putih dan bawang merah yang dikisar tadi di tumis bersama penumis sehingga kekuningan dan naik bau.
~masukkan serbuk kari dan tumis sehingga garing, masukkan air dan kacau.
~apabila mendidih sedikit masukkan kentang yang telah dipotong dadu td dan biarkan empuk.
~setelah kentang empuk masukkan pula isi ayam/ayam yg telah dipotong kecil tadi biarkan hingga mendidih.
~masukkan santan dan biarkan mendidih sekali lagi.
sedia untuk dihidang bersama roti jala.


Dengan lafaz بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Berdoalah pagi ini,"Ya ALLAH ya Tuhanku , Engkaulah sumber bagi kebahagiaan ku. Tolonglah aku ya ALLAH, lembutkanlah hatiku dengan cinta-Mu, menjadi sandaran kepada cintaku, kedukaanku, dalam mengatasi perasaan marah, kecewa dan luka perit dihatiku, agar aku rela menerima segala ketetapan-Mu ya ALLAH. Ya ALLAH bimbinglah aku agar menjadi lebih kuat dan sabar dalam menjalani kehidupan ini"

Amin

15 December 2011

andai kita tahu.. .




BERUNTUNGNYA ORANG YG RAJIN MENGAJI.

Nabi Muhammad S.A.W bersabda : " Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku "
Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.
Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.
Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan

10 December 2011

andai kau tulang rusuk KU

gambar xberkaitan pon.. .:D



Ku harap kau bisa menjadi imam buatku dan anakku ,




Kau bisa menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita ,
Kau bisa mencintai aku apa adanya , 
Dan bisa menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan . 


Dan andai aku salah ,
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan , 
Andai aku marah , 
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu , 
Agar marahku bisa berubah menjadi kelembutan , 


Andai aku lupa ,
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang , 
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita . 


Kerana ,
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku , 
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya , 
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu

credit to ezzaitul fatihah

05 December 2011

mengapea wanita sering menangis???



Ya اَللّهُ,
mengapa WANITA SERING MENANGIS ?
Jawabnyea : keranea .. WANITA ITU UNIK .
AKU CIPTAKAN IA SEBAGAI MAKHLUK ISTIMEWA .
AKU KUATKAN BAHUNYA UNTUK MENJAGA ANAK - ANAKNYA . AKU LEMBUTKAN HATINYA UNTUK MEMBERI RASA AMAN .
AKU KUATKAN RAHIMNYA UNTUK MENYIMPAN BENIH MANUSIA .
AKU TEGUHKAN PERIBADINYA UNTUK TERUS BERJUANG SAAT YANG LAIN MENYERAH AKU BERIKANNYA NALURI UNTUK MENCINTAI ANAK - ANAKNYA DALAM KEADAAN APAPUN .
AKU KUATKAN BATINNYA UNTUK TETAP MENYAYANGI WALAUPUN DIKHIANATI OLEH TEMAN SERTA DI SAKITI OLEH " ORANG " YANG TERSAYANG .
WANITA MAKHLUK KUAT !
tetapi,
JIKA SATU SAAT DyeA MENANGIS,
itu kerana AKU BERI DYEA AIR MATEA UNTUKMEMBASUH LUKA BATIN dan MEMBERI KEKUATAN BARU UNTUKNYA.

“ WANITA itu, ISTIMEWA ”

02 December 2011

dicipta tanpa hati & dicipta dengan hatI??




MATAHARI..

Dicipta tanpa hati.. tapi setia pada siangnya...
BULAN..
Dicipta tanpa hati tapi setia pada malamnya..
TAPI...KENAPA MANUSIA YANG
DICIPTAKAN DENGAN HATI..
Tapi masih tak setia pada HATI yang satu..
segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya