promote sikit

Pages

selamat datang ke BlOg ~andai itu takdirNya~ tq k

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

11 October 2011

zaman lampau pnyea minat daa....

SDAR XSEDAR DAH 20 TAON HUNNY skrg.. .tbea2 lak hunny tingat lak zman kanak2 separuh xsedar tue.. .
bkn ape mcm2 bnda xmalu pnah buat,tp pling sllu kna mrah sbb mlas nk mndi sbb nak tggu tngok ctea2 ni lah.. .brssun aje kat tb tuh.. .mulea2 pling hunny xlupea la dgn ctea ktun tlor nih.. .sweet gitu.. .



Kartun ni berbentuk telur.keluarga papa yokies Pastu cerita pasal kehidupan keluarga telur2 ni. Ada papa yokies, mama yokies dan anak2 yokies. Masa tu kalau tak silap hunny darjah 4. Cerita Yokies ni juga pernah di alih bahasa dan ditayangkan di US juga. Boleh tahan jugak kan? Yang penting cerita ni banyak bawak pengajaran.


second ctea adalah jeng..jeng..jeng.. KELUANG MAN 



Cerita KeluangMan ni ramai kot yang ingat. Pasal sorang lelaki kononya gila kat Tampoi dan bila malam2 akan keluar menyelamatkan orang yang dalam kesusahan. Surprisingly lagu tema dia pun hunny ingat."Dia bagai seorang pahlawan, Menjadi pembela pada yang tiada upaya.Dengan ketangkasan langkah pergerakkannyaMenewaskan musuh yang membuat angkara.Dialah SatriaBiarpun di mana jua dia datang dikala malam tibamelakukan tugas mulia... alamak dah xingat la plak,, ,huhuhu sambung lah sndri ea.. .Over lak hunny nih nyanyi sambil tulis lirik lagu diatas. haha. KeluangMan ni ada partner nama TiongMan kalau tak silap dan Ispektor Shahab yang selalu ada bila kes dah di setelkan oleh KeluangMan ni. Ala2 Batman dengan Robin skit la.. 


.and the last is ....USOP SANTORIAN



Cerita usop santorian ni cerita pasal Usop bersama keluarga dan rakan2 kat kampung Parit Sonto. Yang paling hunny ingat Usop ni ada sekor ayam bernama Selebet. Usop ni selalu gaduh manja dengan abangnya Budin. Agak mantap jugak ingatan aku ye. cerita ni masa zaman tu boleh melambangkan 1malaysia la jugak sebab kawan2 si Usop ni ada 3 kaum utama. Ada Usop, Abu, Ah Kim, Vellu, Dol dan Singh.

smua nih la bt hunny mlas nk g mndi bla dah mgrib,biarla kna trik tlingea pon.. .ape yg best msti tngok.. .mak katea keras kpala bdak nih.. .

tp smua ni la bt hunny masih ingat zman kecil2 dlu.. .so sweet~~ngeeeeee :))

No comments:

Post a Comment

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry cik hUnny ! Like Kalau Suka n komen lah kalau ade yang nak katea ! ♥

segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya