promote sikit

Pages

selamat datang ke BlOg ~andai itu takdirNya~ tq k

c.o.n.s.u.l.t.a.n.t

31 October 2011

doa untuk yang patah hati

kali ni hunny nak buat entry tentang sdikit doa,,doa nih sllu hunny amlkan slpas solat.. .selain itu doa ni bru hunny tau dia mmg sesuai klau sorng insan tngah patah hati atau kecewa serta merasa hati runsing.. .
insyallah kalau kita amalkn doa ni hati akn kmbli kuat.. .



" اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن، وأعوذ بك من العجز والكسل، وأعوذ بك من الجبن والبخل، وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال "


‘Allahumma innee A’ghuzu bika minal hammi wal hazan, wa a’ghuzu bika minal ajzi wal kasal, wa a’ghuzu bika minal jubni wal bukhl, wa a’ghuzu bika min ghalabatid daini wa gahrir rijal.’


(Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kebimbangan dan kepiluan. Aku berlindung kepadaMu dari ketidakupayaan dan kelalaian. Aku berlindung kepadaMu dari perbuatan pengecut dan sifat kedekut. Dan aku mencari perlindungan dariMu daripada  hutang dan  penindasan manusia)


seterusnya sebagai insan yg lemah kita juga harus berpandukan al-quran dan hadis
dan senagai manusia kitea perlu bertanya pada diri bolehkah AKU KECEWA??



Manusia Bertanya : Bolehkah aku kecewa ?
Qur’an Menjawab : Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. (Ali Imraan : 139)


Manusia Bertanya : Bagaimana menguatkan hatiku?
Qur’an Menjawab : ….Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal……. (At-Taubah : 129)





ganbar hisan by cik GoOgLe

No comments:

Post a Comment

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry cik hUnny ! Like Kalau Suka n komen lah kalau ade yang nak katea ! ♥

segale yg tercatat adalah coretan andaiItutakdirNya